
Hola companys i companyes,
després d'aquests dies de debat he arribat a la conclusió que la relació CTS és molt complexa, però hem de partir que aquesta tecnologia evoluciona moltes vegades sense tenir en compte el context social en el qual es dóna i altres vegades esdevé una relació molt estreta entre context i avenços.
Per això parteixo de la base que degut a la forma de ser inquieta de l'esser humà i la seva capacitat instríseca d'evolucionar, probar, necessitat de descobrir per facilitar-se la pròpia vida la tecnologia avança i com a conseqüència avança la societat en tots els seus camps, com per exemple en el de l'educació. Tot i que cal tenir present que en el cas que l'avenç no sigui contextualitzat, no tingui en compte el context d'aplicació, aquest esdevindrà inservible per a la finalitat el qual va ser creat. Per tant, des del meu punt de vista no es poden explicar tots els avenços només des d'una de les dues visions deterministes sinó que el determinisme tecnològic i el determinisme social no són excloents ja que depenent de la tiplogia d'avenç tecnològic que es produeixi pot ser explicable per un o per a l'altre.
La meva participació en el debat ha estat de 4 intervencions, dues d'elles amb amap.
Les meves aportacions han fet referència a la transversalitat de la tecnologia, la informàtica a l'etapa infantil i el debat pa o bits.Crec que les meves aportacions han estat enfocades segons el bàndol que marcava el debat i per això en el debat de la transversalitat de la tecnologia em va costar defensar una posició contrària a la que tinc com a idea personal.
Destacant aportacions que s'han dut a terme al debat destaco les de la Marta Torres per ser unes intervencions clares, compartides per mi i justificades de forma clara i entenedora.