dimarts, 22 de desembre del 2009

diumenge, 20 de desembre del 2009

El projecte final conceptualment


Aquest és el mapa concpetual que pot resumir el meu projecte final de NTIC

divendres, 18 de desembre del 2009

La sessió següent


A la següent sessió tornem a visualitzar el conte i en aquest moment parlem de forma oral dels personatges. De forma oral en fem la descripció tant d'ells com de l'entorn.

Un cop fet això, els alumnes en fan un petit resum.

Després de la visualització


Un cop hem fet la visualització fem una sessió oral de comprensió del conte, de la seqüència del mateix i fem un primer treball per diferenciar el plantejament, nus i desenllaç.


Aquesta activitat oral l'escric a la pissarra però tal i com ells me l'expliquen, és a dir, amb la mateixa estructura oral que utilitzen i després fem la reflexió de si éstà ben explicat i s'entèn.


Imatges II



Per tal de poder visualitzar els contes des de la web i per la comoditat dels alumnes utilitzo un dels portàtils amb connexió inal·làmbrica a internet, un projector i una pantalla.

Algunes imatges del projecte final


Les fotos que veieu són del conte "El petit avet", ja que al llarg del mes de desembre hem treballat contes de l'hivern amb un rerefons nadalenc.






La meva veu pot sortir de l'ordinador??

La proposta didàctica que presento sorgeix d'aquesta pregunta que una alumna que assisteix a l'aula d'EE de l'escola ordinària on treballo em va fer.

Estem treballant el conte tradicional com a tipologia textual i parteixo de la visualització dels contes de la web www.unamadecontes.cat que per la tipologia d'imatges i d'elements plàstic trobo que són més adequats a l'edat dels alumnes.

Al fer-me aquesta pregunta mentre visualitzava el vídeo vaig creure que seria una bona "excusa" fer ús del programa audacity per enregistar un conte col·lectiu entre els 4 alumnes i així ells experimentarien com s'introduiex la veu dins de l'ordinador per tal que després narri una història.