dijous, 24 de setembre del 2009

La pròpia avaluació inicial en el món de les TIC



Com a avaluació inicial he valorat dins de l'escala del 0 al 10 una sèrie de frases relacionades amb les noves tecnologies.A més he realitzat un mapa conceptual lligant els conceptes Ciència, Tecnologia, Educació i Societat


L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8

Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10

Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta
transmissió del coneixement : 10

La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i
actituds: 3

Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10

Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 0

La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 8 però també orientar en elles

Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5

Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 4

El canvi tecnològic determina el canvi social: 8

Aquest fet de posar paraules a les Noves Tecnologies m’ha permès parar-me a pensar sobre tot aquest món de la tecnologia i em fa adonar que no és un aspecte com qualsevol altre dins a la societat en la qual vivim sinó que pot ser un dels màxims exponents que condueixen la societat cap a un camí o un altre i per tant hem d’estar preparats per a poder-lo portar a terme dins de la nostra pràctica educativa.

Per tant companys i companyes de la UOC ja sabeu quina és la meva postura idioscincràtica en el món de les TIC.

LES NOVES TECNOLOGIES EN EDUCACIÓ

Partirem de la base que alguns de nosaltres encara no tenim per la mà tot el que les TIC ens poden oferir en el món de l'educació, per això, buscant buscant he trobat un vídeo que podria simbolitzar el nostre ús de les TIC degut a la manca d'informació i/o formació que tenim.
http://www.youtube.com/watch?v=ZSV4UC7ZJBw

Benvinguda

Hola a tothom que estigui interessat en l'aprenentatge dels més menuts de la nostra societat.

Cal dir que aprendre no és una tasca única i exclusivament dels més menuts sinó que els grans, els adults continuament necessitem formar-nos, aprendre en solitari, en comanyia, intercanviant informacions i formes de veure la vida.

Així, invito a tots els interessats a compartir noves maneres d'aprenentatge, a aprendre conjuntament tot establint una xarxa social virtual.

Fins aviat