dimarts, 22 de desembre del 2009

diumenge, 20 de desembre del 2009

El projecte final conceptualment


Aquest és el mapa concpetual que pot resumir el meu projecte final de NTIC

divendres, 18 de desembre del 2009

La sessió següent


A la següent sessió tornem a visualitzar el conte i en aquest moment parlem de forma oral dels personatges. De forma oral en fem la descripció tant d'ells com de l'entorn.

Un cop fet això, els alumnes en fan un petit resum.

Després de la visualització


Un cop hem fet la visualització fem una sessió oral de comprensió del conte, de la seqüència del mateix i fem un primer treball per diferenciar el plantejament, nus i desenllaç.


Aquesta activitat oral l'escric a la pissarra però tal i com ells me l'expliquen, és a dir, amb la mateixa estructura oral que utilitzen i després fem la reflexió de si éstà ben explicat i s'entèn.


Imatges II



Per tal de poder visualitzar els contes des de la web i per la comoditat dels alumnes utilitzo un dels portàtils amb connexió inal·làmbrica a internet, un projector i una pantalla.

Algunes imatges del projecte final


Les fotos que veieu són del conte "El petit avet", ja que al llarg del mes de desembre hem treballat contes de l'hivern amb un rerefons nadalenc.






La meva veu pot sortir de l'ordinador??

La proposta didàctica que presento sorgeix d'aquesta pregunta que una alumna que assisteix a l'aula d'EE de l'escola ordinària on treballo em va fer.

Estem treballant el conte tradicional com a tipologia textual i parteixo de la visualització dels contes de la web www.unamadecontes.cat que per la tipologia d'imatges i d'elements plàstic trobo que són més adequats a l'edat dels alumnes.

Al fer-me aquesta pregunta mentre visualitzava el vídeo vaig creure que seria una bona "excusa" fer ús del programa audacity per enregistar un conte col·lectiu entre els 4 alumnes i així ells experimentarien com s'introduiex la veu dins de l'ordinador per tal que després narri una història.

dissabte, 17 d’octubre del 2009

MAPA CONCEPTUAL 3, mapa síntesi


Aquest és el mapa conceptual que ha resultat de la lectura del mòdul 1 de l'assigntura i de l'article Domènech, Miquel; Javier Tirado, Francisco: (2002) Ciència, tecnologia i societat: nous interrogants per a la psicologia.
Aquest mapa s'ha elaborat tenint en compte, des del meu punt de vista, els conceptes i les relacions més importants que s'estableixen entre CTS.

MAPA CONCEPTUAL 2, derivat del material paper

Aquest és el mapa conceptual derivat de la lectura del mòdul 1 de l'assignatura amb les aportacions del mapa conceptual 1 (referència a l'article: Domènech, Miquel; Javier Tirado, Francisco: (2002) Ciència, tecnologia i societat: nous interrogants per a la psicologia. )

MAPA CONCEPTUAL 1, derivat de l'article


Aquest és el primer mapa conceptual on apareix la relació entre CTS que en l'article de Domènech, Miquel; Javier Tirado, Francisco: (2002) Ciència, tecnologia i societat: nous interrogants per a la psicologia.

dissabte, 10 d’octubre del 2009

SÍNTESI DEBAT CTS


Hola companys i companyes,

després d'aquests dies de debat he arribat a la conclusió que la relació CTS és molt complexa, però hem de partir que aquesta tecnologia evoluciona moltes vegades sense tenir en compte el context social en el qual es dóna i altres vegades esdevé una relació molt estreta entre context i avenços.

Per això parteixo de la base que degut a la forma de ser inquieta de l'esser humà i la seva capacitat instríseca d'evolucionar, probar, necessitat de descobrir per facilitar-se la pròpia vida la tecnologia avança i com a conseqüència avança la societat en tots els seus camps, com per exemple en el de l'educació. Tot i que cal tenir present que en el cas que l'avenç no sigui contextualitzat, no tingui en compte el context d'aplicació, aquest esdevindrà inservible per a la finalitat el qual va ser creat. Per tant, des del meu punt de vista no es poden explicar tots els avenços només des d'una de les dues visions deterministes sinó que el determinisme tecnològic i el determinisme social no són excloents ja que depenent de la tiplogia d'avenç tecnològic que es produeixi pot ser explicable per un o per a l'altre.

La meva participació en el debat ha estat de 4 intervencions, dues d'elles amb amap.

Les meves aportacions han fet referència a la transversalitat de la tecnologia, la informàtica a l'etapa infantil i el debat pa o bits.Crec que les meves aportacions han estat enfocades segons el bàndol que marcava el debat i per això en el debat de la transversalitat de la tecnologia em va costar defensar una posició contrària a la que tinc com a idea personal.

Destacant aportacions que s'han dut a terme al debat destaco les de la Marta Torres per ser unes intervencions clares, compartides per mi i justificades de forma clara i entenedora.

dijous, 24 de setembre del 2009

La pròpia avaluació inicial en el món de les TIC



Com a avaluació inicial he valorat dins de l'escala del 0 al 10 una sèrie de frases relacionades amb les noves tecnologies.A més he realitzat un mapa conceptual lligant els conceptes Ciència, Tecnologia, Educació i Societat


L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8

Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10

Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta
transmissió del coneixement : 10

La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i
actituds: 3

Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10

Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 0

La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 8 però també orientar en elles

Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5

Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 4

El canvi tecnològic determina el canvi social: 8

Aquest fet de posar paraules a les Noves Tecnologies m’ha permès parar-me a pensar sobre tot aquest món de la tecnologia i em fa adonar que no és un aspecte com qualsevol altre dins a la societat en la qual vivim sinó que pot ser un dels màxims exponents que condueixen la societat cap a un camí o un altre i per tant hem d’estar preparats per a poder-lo portar a terme dins de la nostra pràctica educativa.

Per tant companys i companyes de la UOC ja sabeu quina és la meva postura idioscincràtica en el món de les TIC.

LES NOVES TECNOLOGIES EN EDUCACIÓ

Partirem de la base que alguns de nosaltres encara no tenim per la mà tot el que les TIC ens poden oferir en el món de l'educació, per això, buscant buscant he trobat un vídeo que podria simbolitzar el nostre ús de les TIC degut a la manca d'informació i/o formació que tenim.
http://www.youtube.com/watch?v=ZSV4UC7ZJBw

Benvinguda

Hola a tothom que estigui interessat en l'aprenentatge dels més menuts de la nostra societat.

Cal dir que aprendre no és una tasca única i exclusivament dels més menuts sinó que els grans, els adults continuament necessitem formar-nos, aprendre en solitari, en comanyia, intercanviant informacions i formes de veure la vida.

Així, invito a tots els interessats a compartir noves maneres d'aprenentatge, a aprendre conjuntament tot establint una xarxa social virtual.

Fins aviat