
Com a avaluació inicial he valorat dins de l'escala del 0 al 10 una sèrie de frases relacionades amb les noves tecnologies.A més he realitzat un mapa conceptual lligant els conceptes Ciència, Tecnologia, Educació i Societat
L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8
Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10
Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta
transmissió del coneixement : 10
La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i
actituds: 3
Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10
Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 0
La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 8 però també orientar en elles
Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5
Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 4
El canvi tecnològic determina el canvi social: 8
Aquest fet de posar paraules a les Noves Tecnologies m’ha permès parar-me a pensar sobre tot aquest món de la tecnologia i em fa adonar que no és un aspecte com qualsevol altre dins a la societat en la qual vivim sinó que pot ser un dels màxims exponents que condueixen la societat cap a un camí o un altre i per tant hem d’estar preparats per a poder-lo portar a terme dins de la nostra pràctica educativa.
Hola Quim!
ResponEliminaDesprés d'haver llegit el primer mòdul, creus realment que la tecnologia és netural?
Pel que fa als debats, jo també crec que poden millorar molt més.
Fins aviat!
Hola Clara, partint del que em comentes, crec que la tecnologia no pot ser neutral ja que la tecnologia es troba influenciada en tot moment per la societat,a més, cal tenir present que la tecnologia avança tenint en compte el context sociohistòric concret en el qual es produeix per tal de que aquesta sigui significativa.
ResponEliminaHola Quim,
ResponEliminam'agrada el teu blog però no comparteixo la teva baixa valoració de la importancia de les TIC en l'educació tenint en compte que vivim en una societat on els hi caldrà sabers específics en aquest aspecte. Com ho veus?
Hola Irene,
ResponEliminapuc entendre que no comparteixis el mateix citeri que jo, i més quan es produeix una valoració quantitativa i no qualitativa.
La meva valoració de 4 és perquè des del meu punt de vista vaig interpretar que feia referència a una utilització massiva de les tecnologies i vaig contestar-ho des de la meva vessant professional.
Jo sóc especialista d'educació especial, els aprenentatges que he de transmetre han de ser uns aprenentatges molt manipulatius, de tocar coses, de veure-les en directe, d'escriure en un paper, de percebre la realitat tal i com és degut a les característiques dels alumnes. Per exemple, si parlem de què és una pilota, jo no els puc donar una imatge de pilota ja que ells generalitzen aquella imatge a totes les pilotes, en canvi els he d'oferir pilotes reals, de diferents mides, colors, formes per tal de que ells tinguin una idea global del concepte però no concreta com passaria en una imatge.
Per altra banda, si ens referim a unes aules amb alumnes ordinàris, si que és important fer ús de les tecnologies com un sisetma més d'aprenentatge i de generar coneixement.
Espero que no t'hagi liat més,jejejjee